Hur kommer man lyxa 2020? Eller 2030? Finns det en digital dimension av lyx? Och lyxar man olika beroende på vilken kultur och socioekonomisk tillhörighet man har? Kan hållbarhet vara lyxigt?
Psst! Prenumerera gärna via Itunes, Android eller RSS
I avsnitt 4 pratar Andreas Killander och Mats Björk om lyxen, hur den potentiellt kommer att utvecklas och vilka utmaningar varumärken i premiumsegmentet kan tänkas ha? Det är många som jagar ledarfältet i en marknad som förväntas omsätta nära 300 miljarder euro 2020 – och gammal är definitivt inte äldst i det här stora skiftet.
Tror vi exempelvis att Very Important Data kan ta sig som koncept? Kan global filantropi ersätta sportbilskonsumtion när vi blir mer överens om faktan kring klimathotet? Och går det verkligen att lyxa när man är till hälften en dator (transhuman) som Ray Kurzweil anser att vi kommer bli inom vårt sekel?
Lyssna på Killander & Björk om lyxen i framtiden
Dessutom
- Pankaj Parakh ’Man with Golden Shirt’ enters Guinness World Records | Oneindia News
- Grym rustning till hamster för $24 500
- Gartners hype cycle 2016
- Framtidens annonsering enligt filmen Minority Report
- Missa inte andra sundsvallspoddar, exempelvis The weak spot
Podd om digital samtid och framtid
Ämne för ämne traverserar Mats och Andreas vår digitala framtid och samtid.
Andreas Killander arbetar som Creative Director på Gullers Grupp i Sundsvall där han till vardags hjälper företag och verksamheter med allehanda förflyttningar mot digital.
Mats Björk är en digital strateg och klurar exempelvis jättemycket med innovationsstrukturer på Esatto i Sundsvall.
Tillsammans spelar de in deras pågående filosofiska samtal om den nya värld vi håller på att bygga. Mer?
Kommentarer av matsbjork
Berättelse från framtiden – med reaktioner från kommunen version 1.0
Det här är version 1.0. I version 1.1 kommer vi tvätta ...
audition rough cut_mixdown
Easypark. Spelades in via Squadcast med Johan och Louise 19 ...