Hur bygger man ett varumärke som är digitalt, socialt och globalt från dag ett? Det är faktiskt en jättelämplig fråga att ställa till Daniel Djurdjevic. För Daniel och hans barndomskompis Charlie Lindström har byggt new luxury-varumärket CHIMI. En verksamhet som nu några år in rör sig kring 100 miljoner i intäkter, som distribuerar produkter över hela jorden och som ständigt hittar nya spännande sätt att engagera kunder och följare.
I det här avsnittet delar vi kunskap kring:
- Hur CHIMI byggdes upp
- CHIMIS kultur, ledarskap och organisationsfilosofi
- Hur man kan tänka kring partnerskap
- Balansen mellan communitypåverkan och varumärkets integritet
- Influencerekonomin
- Definitionen kring New Luxury
- Framtidstankar om direct 2 consumer
Lyssna direkt
Eller lyssna via
Eller varför inte Acast, Android, Stitcher, Podtail eller RSS feeden direkt?
Sponsrad av Adyen
Serien The Digital Twenties sponsras av Adyen – betalbolaget bakom några av tjugotalets ledande företag som Spotify, H&M och Elgiganten. Med Adyen behöver du bara en enda plattform för att ta betalt på nätet, i butik, i app eller i vilken kanal som helst. Och på vilken marknad som helst. Så att du kan samla insikter, möta kundernas förväntningar och ta kundupplevelsen till en helt ny nivå.
THE DIGITAL TWENTIES
Välkommen till säsong 10 på temat The Digital Twenties. Ett sekel har gått sedan ”det glada 20-talet” – ett årtionde som präglades av framtidsoptimism, en kraftig ekonomisk tillväxt och inte minst dekadens, dans och väldigt mycket jazz. I serien bjuder vi in gäster för samtal om vårt nya 20-tal. Ett decennium som kommer vara de digitala företagens guldålder och präglas av digitaliseringens möjligheter, värdet i data, stora förändringstryck och förhoppningsvis lika mycket innovationslusta, framtidstro och glädje som för 100 år sedan. Det blir spännande samtal om digitaliseringens möjligheter, hållbarhet och framtid – med människorna som skapar den.
Den här podden
Psst! Prenumerera gärna via Itunes, Android eller RSS
Killander & Björk är en podcast där vi har samtal om framtiden. Den drivs av Andreas Killander, Creative Director på Gullers Grupp och Mats Björk, Digital Strateg på Esatto. Vi är intresserade av de stora krafterna som formar vår framtid och tror att digitaliseringen är ett gigantiskt skifte för oss människor – kanske större än industrialiseringen – det är värt att prata mer om!
Podcasten fokuserar därför mycket på varför, vad och hur man ska digitalisera verksamheter och nationer samt vad summan av det blir för oss människor.
Vår mission är att inspirera och katalysera samtalet om vilket samhälle vi vill bygga imorgon. Vår förhoppning är att den är designad kring människor.
Andreas har sin utgångspunkt i kommunikation och Mats har sitt ursprung i teknologi. Tillsammans delar vi intresset för människan och framtiden.
Musik i avsnittet från Gustaf Grefberg
Kommentarer av matsbjork
Berättelse från framtiden – med reaktioner från kommunen version 1.0
Det här är version 1.0. I version 1.1 kommer vi tvätta ...
audition rough cut_mixdown
Easypark. Spelades in via Squadcast med Johan och Louise 19 ...